Prelegenci

 


Artur Bartoszewicz

ekspert ds. funduszy europejskich, pomocy publicznej i budżetu zadaniowego. Doradca i trener ds. funduszy europejskich z 10 letnim doświadczeniem w obszarze zarządzenia dotacjami, w tym pisania wniosków o dotacje ze funduszy UE, biznes planów oraz studium wykonalności; analiz finansowych; pomocy publicznej; monitoringu; ewaluacji; prowadzenia warsztatów szkoleniowych; seminariów i szkoleń; zarządzania projektami zgodnie z regułami UE; składania aplikacji i opracowywania odpowiedzi na TOR; analiz i ocen studiów wykonalności. Ekspert z listy krajowej Ministra Rozwoju Regionalnego w dziedzinie umacnianie społeczeństwa obywatelskiego, w tym wsparcie organizacji pozarządowych oraz partnerów społecznych i gospodarczych; poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorców; przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu; szkolnictwo wyższe w ramach PO Kapitał Ludzki.

"Efektywne zarządzanie portfelem szkoły językowej - instrumenty i metody rachunkowości zarządczej"


Barbara Pilecka-Błażejczyk

trener grupowy, „trener trenerów”, certyfikowany Praktyk i Mistrz NLP oraz coach ICC (business & life coaching). Prowadzi szkolenia dla biznesu z umiejętności komunikacyjnych,  prezentacji, autoprezentacji, metodyki zebrań i warsztatów, rozwoju osobistego i zarządzania stresem. Z wykształcenia i zamiłowania romanistka, przez wiele lat lektorka w Instytucie Francuskim w Warszawie.

"Coaching i kultura coachingowa jako narzędzie rozwoju firmy"



Agata Cielarska

is a founder and a CEO of Accent Group, which comprises of 3 companies, including a language school.  
She's been managing and building her educational businesses in Poland for 13 years.
She's also a business trainer, and her specialty is organizational health and development (all the complicated “people issues”). Agata has completed 2 MBA programs and has a BA in Management.

"Learn four languages in one hour - how to understand your Clients and Employees better"


Łukasz Dębski

Social Media Manager w Agencji Marketingu Społecznościowego 121, gdzie zajmuje się planowaniem, realizacją i nadzorowaniem kampanii w social media (Facebook, Blip, fora internetowe, blogi) a także budowaniem relacji z liderami opinii. Od 4 lat prowadzi kampanie dla firm z branży finansowej, farmaceutycznej, samochodowej, FMCG, nowych technologii, telekomunikacji. Pracował między innymi dla: LOT, TVN, Plus, Peugeot, Mazda, L'Oreal, Microsoft. Absolwent Socjologii na Uniwersytecie Łódzkim (specjalizacja Zarządzanie Zasobami Ludzkimi) i podyplomowych studiów CSR na ALK. Współpracuje  z miesięcznikiem "Marketing w Praktyce", gdzie pisze na tematy związane z social media (ze szczególnym uwzględnieniem Facebooka) oraz wchodzi w skład redakcji "Mediafun Magazyn" gdzie także pisze na temat mediów społecznościowych.

Autor Fanpage www.facebook.com/infosocialmedia oraz bloga www.infosocialmedia.blogspot.com, w których pisze m.in. na temat interesujących kampanii przeprowadzanych na Facebooku.

"Dlaczego Twoja szkoła POWINNA byc na Facebooku? Czyli jak wykorzystać Facebooka do działań PR"


Frances Eales

is a teacher and trainer who has worked for over 25 years in the UK, Hungary, Germany, Russia, Australia, New Zealand, Egypt, Hong Kong and Thailand. She is a co-author on the Cutting Edge series (Pearson) and now teaches and trains in London and Brighton. She helped design and co-ordinate the Distance DELTA online course (International House London/British Council) and now works on the design and assessment of  teaching and  teacher training exams for Cambridge ESOL. Her interests include the use of authentic materials, listening and speaking skills, and task based learning.

"Bringing the Real World into the Classroom: Authentic Video Resources and Communication Skills"


 

Wojciech Graniczewski

założyciel i dyrektor Instytutu Języka Angielskiego Bell w Krako-wie. Współzałożyciel i były członek zarządu PASE. Były członek zarządu EAQUALS. Autor scenariuszy i reżyser spektakli teatralnych oraz programów telewizyjnych wyprodukowanych dla TVP S.A., w tym seriali związanych z edukacją językową: "Windy Lifts”, "Ups & Downs", “Euroquiz”, "Lippy & Messy" oraz "The Best Guest Show", emitowanych w wielu krajach. Wykładowca przedmiotów ELT Management  oraz Drama in ELT w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych      Gama-Bell. Współautor książek “Time for the Rhyme”, “Found Alphabet” oraz “Lippy and Messy Songs and Games”,  a także materiałów do nauki języka angielskiego, w tym "The Lippy and Messy Teaching Pack".

"Siła motywacji w szkole językowej",

"Attractive and effective teaching of English to pre-school and primary school children"


John O'Keefe

has spent 20 years as a teacher, language school owner and Trinity CertTESOL course provider in Spain, Italy and the Czech Republic. The ClassMaster Language School Administration System grew out the direct experience of running those schools.


"A demonstration of ClassMaster's web based Language School Management System and how it can increase a school's teaching quality controls"


Czesław Kiński

A graduate of the Teacher Training College in Olsztyn and the University of Gdańsk, Czesław is now an academic teacher and a PhD candidate at the University of Warmia and Mazury. His other professional affiliation is the English Perfect school of languages, where he is a teacher and Assistant Director of Studies. Czesław is also an UCLES examiner and a regular speaker at IATEFL conferences. With 15 years of experience in teaching all age groups and all levels, he’s never completely satisfied with his work and always looks for something new. His professional interests include public speaking, group dynamics and the influence of culture on language acquisition.

In his free time Czesław is an amateur guitarist and a triathlete, a concert-goer and a beginner Japanese student. Happily married to Edyta, with the lively and lovely Zuzia and Bartek completing the household. Finally, enigmatically as it sounds, he is quite often referred to as ‘the other one’ or ‘the xero-brother’.

"Inter@ctively board?"


Marcin Kopka

zajmuje się sprawami z zakresu prawa gospodarczego i handlowego.Jest specjalistą w zakresie przygotowania i negocjowania kontraktów, w tym łączących interdyscyplinarną wiedzę z wielu gałęzi prawa. W szerokim zakresie współpracuje również przy tworzeniu struktur prawnych i schematów działalności przedsiębiorstw z różnych branż.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

R. Olszewski, J. Tokarski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza sp. k.

"Ochrona danych osobowych w działalności edukacyjnej"


Dan Laskowski

is a former CEO of Wood-Mizer Products, and a former support manager for Hewlett-Packard.Dan has spent many hours teaching adults how to excel in their jobs and is currently coaching small businesses / entrepreneurs how to maximize their results.

"Contented Cows Give More Milk"

 


Agnieszka Lasoń-Kurzela

szef Działu Szkoleń Językowych,  tworzy i realizuje koncepcje szkoleń językowych, rozwoju lektorów oraz obsługi klientów biznesowych w ACT Advanced Coroporate Training.Agnieszka uzyskała tytuł magistra filologii angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie specjalizowała się w literaturze amerykańskiej i uzyskała uprawnienia metodyczne w zakresie nauczania języka angielskiego. Ukończyła także Podyplomowe Studium Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej oraz Psychologię Zarządzania Personelem na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.Jej profesjonalne zainteresowania zawsze koncentrowały się wokół szkoleń i rozwoju: współpracowała z wiodącymi warszawskimi szkołami językowymi jako lektorka języka angielskiego, a w latach 2000-2004 jako specjalista do spraw rozwoju zasobów ludzkich odpowiadała za rozwój zawodowy pracowników jednego z międzynarodowych koncernów. Od 2004 roku pracuje w ACT rozpoczynając od stanowiska kierownika metodycznego, a od 2007 roku jako szef działu szkoleń językowych odpowiadając zarówno za aspekty merytoryczne jak i organizacyjne.

"Obserwacje nakierowane na cel"


Nina Lauder

has been teaching at all levels since 1990 and for the past ten years has been involved in educational consulting and teacher training. She has given workshops all over Spain and abroad. She is a materials writer for ELT and CLIL books and has published several articles. She is one of the authors of OUP's new series for primary in Spain, Explorers, and currently works as a freelance author, teacher trainer and educational consultant.

"Surprising Ways to Use Stories in Class"

 

 


Jacek Łagun

graduated from the Teacher Training College in Olsztyn in 1996 and acquired an MA from the University of Gdańsk in 2000. He  has been teaching for 15 years, starting from a group of10-year-olds, moving on a year later to teach Grammar School students for three years. He has been teaching in English Perfect since 1997 where he became an Assistant Director of Studies in 2007. His professional experience also includes being an UCLES examiner since 2003 and being a lecturer and a PhD candidate at the University of Warmia and Mazury since 2007.

Group dynamics and positive motivation as well as the use of controversial and taboo topics in teaching English comprise the main areas of his professional interests. In his free time he’s obsessed with basketball being a ‘stat-rat’, a fan, an amateur player and a coach for two groups of children aged 7 to 11. He also enjoys running and cycling, occasionally indulging himself in triathlon attempts. He loves his wife and two sons. Finally, enigmatically as it sounds, he is quite often referred to as ‘the other of the two’ or ‘the xero-brother’.

"Inter@ctively board?"


Alina Łukawska

absolwentka Instytutu Lingwistyki Stosowanej i podyplomowej Psychologii Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada brytyjskie certyfikaty ukończenia szkoleń z zakresu pomocy psychologicznej. Ma długoletnie doświadczenie w pracy nauczyciela i metodyka. Przez kilka lat kierowała działem metodycznym szkoły językowej LANG LTC w Warszawie. Obecnie odpowiada za rozwój dydaktyczny szkoły i Centrum Egzaminacyjnego Cambridge ESOL. Od roku 2006 trener i inspektor PASE. Entuzjastka swojej pracy i autorka licznych publikacji na temat nauczania języków obcych w prasie i pismach branżowych.

"Kiedy szkoła wie, że dobrze funkcjonuje, a  kiedy  uczeń/rodzic widzi, że dobrze inwestuje ?"


Maciej Ostrowski

zajmuje się sprawami z zakresu szeroko rozumianego prawa cywilnego i gospodarczego oraz uczestniczy w bieżącej obsłudze prawnej Klientów Kancelarii R.Olszewski, J. Tokarski i Wspólnicy. Wielokrotnie doradzał firmom takim jak Sony i Brother w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych. Maciej Ostrowski jest aplikantem radcowskim, absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Wydziału Prawa Uniwersytetu Europejskiego „Viadrina” we Frankfurcie nad Odrą, który to ukończył uzyskując tytuł LL.B. (Bachelor of Polish and German Law).

R. Olszewski, J. Tokarski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza sp. k.

"Ochrona danych osobowych w działalności edukacyjnej"


 

Shiv Rajendran

Shiv (www.shv.me) co-founded Languagelab.com in 2005 -- the oldest and largest virtual world languages school, with students in more than 70 different countries. Shiv has a Master’s degree in Digital Culture and Technology, a background using technology for a variety of purposes, and is a life-long gamer.

"Using the power of online community learning to boost English acquisition"

 


Ioana Sonea

currently teaches English and Romanian as a second language at Babes-Bolyai University, Cluj-Napoca, Romania. She is also a director of studies at the Alpha Language Centre, an affiliate member of Quest Romania since 2009. She has experience in teaching English as a foreign language to university students (both Business English and English for Academic Purposes) and RSL. She is particularly interested in the process of test development, test evaluation and QA.  As a researcher, besides language teaching and testing, she is concerned with cognitive linguistics and is the author of several studies in this field.

"Language Education in a Multicultural Environment: Standardizing Teaching and Assessment"



http://pase.pl/images//grzegorz%20%A6piewak_foto%202011.jpg

Grzegorz Śpiewak

wykładowca w Instytucie Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Konsultant ds. projektów akademickich i naczelny doradca metodyczny wydawnictwa Macmillan Polska, trener,  doradca ds. metodyki nauczania, autor materiałów dydaktycznych i akademickich. Były prezes Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Angielskiego IATEFL Poland, obecnie członek jego komitetu honorowego. Założyciel i prezes DOS-Teacher Training Solutions, niezależnego centrum doskonalenia nauczycieli języków obcych.

Ojciec Tani (13 lat) i Jeremiego (9 lat), dla których 3 lata temu wymyślił wraz z żoną Anią strategiczną domową grę językową, z której z kolei narodziła się metoda i program edukacyjny deDOMO.

"De domo - czyli angielski dla rodziców"


Penny Ur

was educated at Oxford, where she read Hebrew and Arabic, and at Cambridge (PGCE). She completed her MA TEFL at Reading University in 1987. Penny Ur has thirty-five years’ experience as an English teacher in elementary, middle and high schools in Israel. From 1980 she has also been teaching pre-service and in-service courses at Oranim Academic College of Education and Haifa University, at BA and MA level. She has presented papers at TESOL, IATEFL and various other English teachers’ conferences worldwide.  She has published a number of articles, and was for ten years the editor of the Cambridge Handbooks for Language Teachers series.  Her books include Discussions that Work (1981), Five Minute Activities (co‑authored with Andrew Wright) (1992), A Course in Language Teaching (1996),  Grammar Practice Activities (2nd Edition) (2009), Vocabulary activities (forthcoming), A Course in English Language Teaching (forthcoming), all published by Cambridge University Press.  She is also the editor of Active Grammar (2011).

"Grammar teaching: research, theory and practice"